dinsdag 5 januari 2010

De etende Jogger.. ( 1 )


Het verbaast mij maar het is Carin min of meer opgevallen, dat er hier in de buurt een krasse knar compleet in korte broek en kortgeknipt haar, dagelijks langs onze straat komt rennen, de man is een van de weinige die zich daartoe gezet heeft en in dit land is het bewonderenswaardig, want het merendeel van mijn medeburgers en dat zijn er let op ruim 6 - 7 miljoen zit voornamelijk op zijn gat, op terrasjes, en obesitas is hier aan de orde van de dag. Opvallend is dat de Griek in het bijzonder er m.i. verkeerde leefwijze op na houdt, er wordt vrijwel m.i. de ganse dag gesnoept, ik ben natuurlijk geen diƫtist en geen gezond leef guru maar een blind paard kan zien, dat deze gewoontes leiden tot vetzucht en overmatig vet, wat bij een hoop mensen zichtbaar aanwezig is.Fastfood doet goede zaken hier, en vooral moeders zijn altijd bezorgd dat hun kinderen niet de vereiste ( Vaak vette ) voeding krijgen. s' Avonds is het een komen en gaan van home - delivery van allerlei aard, Pizza hut, Gyros, Souvlaki enz.
Vreemd is dat artsen, diƫtisten en de locale pers schrijven dat Mediteraanse voeding als de gezondste voeding wordt beoordeelt en geprezen en aanbevolen, ik ben het er voor een groot deel mee eens, men eet niet al te veel vlees om te beginnen, vaak is het gebruik van vetten in de voeding plantaardig , zoals natuurlijk olijfolie, er wordt heel veel groente gegeten, en ook in de Griekse cultuur even stilstaan bij het vrome gedeelte want er wordt veel gevast met de komst van Feesten e.d. Men gaat dan soms wel 50 dagen lang geen vlees eten of vetten, en op sommige dagen zelfs geen vis, geoorloofd is volop zoetigheid, en dan zie je weer de mensen verbaasd zijn, dat zij geen gram afvallen maar dat de kilo's toenemen.

Een goede kennis van mij die fanatiek fietst en goed is voor wedstrijden met ultra lange afstanden weet niet hoe snel hij zich na een goede training of wedstrijd moet voeden, en besteld alras de meest vunzige fast food, hij heeft dan ook een buikje die van zijn levensdagen niet te vermijden is. Het verbaast mij dat de man de conditie en de moeite op kan brengen dit soort afstanden te trotseren.

Bij een bezoek aan Egypte jaren geleden, werd ik ervan beschuldigd en werd bekritiseerd dat ik Carin niet goed voedde, want een vrouw hoort volgens hen corpulent te zijn, daarbij werd ik als zielig ervaren omdat ik slechts 2 kinderen had, en ook een magere vrouw,dat heet dan s' land's wijs?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten