vrijdag 29 januari 2010

Zie ik er nog goed uit schat?


Eenmaal een leeftijdsgrens gepasseerd ging ik mij ernstig zorgen maken over mijn verschijning, als de dood voor opmerkingen die mij nog verder de vernieling in helpen.
Ik moet ook erkennen dat ik verre van atletisch gevormd ben, welnee ik ben een worstelaar, gewichtsheffer ( in wording ) voetballer en ik bestrijd met al mijn wapens al deze verschijningen.Maar mijn lijf en leden zijn hard en harteloos en er verandert niet veel, mijn zwarte manen hadden al vrij snel plaats gemaakt voor een witte & dunne haardos, en bij een bezoek aan de kapper, wordt ik meer dan geconfronteerd met de cabriolet op mijn hoofd, wanneer de spiegel vd kapper mijn goedkeuring over het kapsel wil hebben.
Goed, ik heb mij al jaren overgegeven en ben mij ervan bewust dat ik nooit en te nimmer een atletisch gestileerd lijf zal kunnen aanmeten, hoezeer ik mijn best ook doe....
De jaren gaan nu eenmaal tellen, graag kijk ik naar een spannende film en zie op het witte doek, onveranderde gezichten voorbijschuiven, de volgende dag hoor je via de media dat er aan deze of gene filmster voor duizenden verbouwd is,liposuctie, botox wie zal t 'zeggen? Ik vraag mij af, of ik daaraan zal deelnemen.
Jaren geleden heb ik mij voorgenomen ten strijde te trekken en doe meer dan mijn allerbest om lijf en leden te accentueren in de vormen die volgens mij conform zijn aan de globale verwachtingen.
Rest de veelgestelde vraag als epiloog: 'Zie ik er nog goed uit, schat?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten